Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, aanbiedingen, transacties of overeenkomsten die online met Nails By Lieze worden gesloten. Gelieve deze zorgvuldig te lezen voordat je een bestelling plaatst, een behandeling boekt of een overeenkomst aangaat. Alle overeenkomsten zijn onderworpen aan en worden geïnterpreteerd in overeenstemming met het Belgisch recht. Bovendien worden alle geschillen tussen ons uitsluitend door de rechtbanken van Hasselt beslecht. Niets in deze algemene voorwaarden zal geacht worden je wettelijke rechten aan te tasten.

Door gebruik te maken van deze website stem je in met deze algemene voorwaarden. Alle transacties met Nails By Lieze zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden.

Met ‘de onderneming’, ‘wij’ of ‘ons/onze’ wordt steeds verwezen naar Nails By Lieze. Met ‘de klant’ wordt steeds verwezen naar de persoon of personen die bij de onderneming goederen of diensten aankopen of ermee instemmen om goederen of diensten aan te kopen. Elke verwijzing naar de website impliceert een verwijzing naar alle URL’s die eigendom zijn van Nails By Lieze.

 

Annulatievoorwaarden Behandelingen

De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak. Wanneer de klant de afspraak niet 24 uur voor de afspraak annuleert, zal 50% van de waarde van de geboekte behandeling in rekening gebracht worden. Annulaties die dezelfde dag gemaakt worden en ons niet meer in staat stellen op te vullen zullen voor 100% in rekening gebracht worden. Wanneer de klant niet komt opdagen op afgesproken tijdstip en datum, zal 100% van de waarde van de geboekte behandeling in rekening gebracht worden. Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag Nails By Lieze de afspraak annuleren en zal óf de behandeling ingekort worden indien mogelijk óf 100% van de waarde van de geboekte behandeling bij de klant in rekening gebracht worden. 

 

Annulatievoorwaarden Trainingen

De onderling overeengekomen en afgesproken trainingsdatum kan onder geen enkele omstandigheid verplaatst worden, uitgezonderd indien er een uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord is door Nails By Lieze en de klant overeen gekomen. Betaalde voorschotten en lesgelden worden onder geen enkele omstandigheid terugbetaald. Indien de annulering van onze kant komt ontvang je een tegoedbon, terugbetaling of een voorstel van andere beschikbare datums. Nails By Lieze kan afzien van bovenstaande regel indien de annulering een geval van overmacht omvat. Hieronder vallen onder door de wet aangegeven gevallen van overmacht als omschreven in het Burgerlijk Wetboek Art. 5.226. Indien de klant op afgesproken datum (onderling of vermeld op factuur) en tijdstip niet aanwezig is, al dan niet door nalatigheid van de klant, hoeft Nails By Lieze onder geen enkele omstandigheid de klant een nieuwe plaats aan te bieden. Geboekte trainingen kunnen niet geannuleerd worden vanaf zeven dagen na ontvangst van de factuur. Wel kan je op zoek gaan naar een andere cursist die je plaats inneemt. De betaling regelen jullie dan onderling.

 

Betalingen

Nails By Lieze vermeldt de prijzen van alle trainingen en producten zichtbaar op de website en in het salon. De vermelde opleidingsprijzen zijn exclusief btw en onder voorbehoud van wijzigingen of eventuele schrijffouten. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het schoonheidssalon op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen. Betalingen van voorschotten van opleidingen gebeuren onder elke omstandigheid via de webshop na het aanvaarden van de algemene voorwaarden. De factuur omtrent een opleiding is bindend. Betalingen van facturen dienen te gebeuren voor vervaldag vermeld op de factuur. Indien de betaling van een opleiding niet uiterlijk voor de vervaldag gebeurt en de klant Nails By Lieze niet binnen de 7 dagen schriftelijk heeft verwittigd, kan Nails By Lieze de betaling en voltrekking van de factuur afdwingen. Bij laattijdige betaling zal een interest aangerekend worden van 12% per jaar ,opgedeeld in aanmaningstermijnen per maand, vermeerderd met de gerechtskosten met een minimum van 50.00EUR.

Klachten dienen schriftelijk binnen de zeven dagen na ontvangst van de factuur te gebeuren. Bij geschillen zijn enkel de rechtbanken van Hasselt bevoegd.

 

Prijzen

Alle prijzen zijn in Euro. Ze zijn exclusief btw volgens het geldende tarief, tenzij duidelijk anders wordt vermeld. Alle prijzen kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd.

 

Bestellingen

Om een product aan te kopen dien je het product eerst toe te voegen aan jouw winkelmandje. Indien je de gewenste producten aan je winkelmandje hebt toegevoegd, kan je jouw contactgegevens en facturatiegegevens invoeren. Daarna dien je ons de nodige gegevens te bezorgen voor de betaling van de producten of diensten. Indien wij alle voorgaande gegevens hebben ontvangen, zal je een overzichtspagina krijgen. Als je deze aanvaardt, dan is jouw aankoop definitief. De koopovereenkomst kan worden gesloten in de taal van de website waarin je koopt.

Wij aanvaarden bestellingen via online transacties (secure server). Alle transacties met krediet- en debetkaarten zijn onderworpen aan validatiecontroles en de goedkeuring door de uitgever van de kaart. We aanvaarden Creditcard (Visa en MasterCard), Bancontact/Mister Cash, KBC-Betaalknop, Belfius Pay Button, ING Home Pay en iDEAL. Indien de uitgever van je kaart weigert in te stemmen met uw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

Let op: minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot de aankoop overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.

Bestellingen kunnen voor het versturen geannuleerd worden, maar niet kosteloos. Zowel de kosten van de betaalmethode (Mollie) als een administratieve kost worden in rekening gebracht. Dit is 5% van het totaalbedrag van de order, met een minimum van €5.00 en een maximum van €15.00.

 

Levering

Bestelde producten worden zo snel mogelijk geleverd overeenkomstig de gevraagde leveringswijze. Alle leveringskosten kunnen zonder voorafgaande mededeling worden gewijzigd. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je jouw bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt. De maximale leveringstermijn bedraagt 60 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling. Alle goederen worden geleverd onder voorbehoud van hun beschikbaarheid. Indien een product niet op voorraad is kunnen wij steeds beslissen een product zonder overleg te annuleren en terug te betalen in de vorm van een terugbetaling of tegoed. Promoties lopen steeds gedurende de aangegeven periode of zolang de voorraad strekt. Indien we niet in staat zijn om de goederen van jouw bestelling binnen de 60 dagen te leveren, brengen we je hiervan onmiddellijk op de hoogte en delen we je mee wat de verwachte leveringsdatum is. Als we niet in staat zijn om de goederen binnen de 60 dagen te leveren, kan je de ongeleverde bestellingen / producten annuleren op eender welk ogenblik nadat je van de laattijdige levering op de hoogte bent gesteld. Indien de betaling al is gebeurd, ontvang je een tegoedbon ter waarde van het volledige bedrag van het betreffende artikel of de betreffende artikelen. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, dien je dit te melden en de artikelen naar ons terug te sturen binnen de 14 kalenderdagen na hun ontvangst. Indien we een dergelijke kennisgeving niet ontvangen, wordt de klant geacht de artikelen te hebben aanvaard als zijnde bevredigend. We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Wij zijn niet verantwoordelijk noch kunnen wij nadien verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen in pakketten door Bpost of elke andere koerier. Éénmaal een pakket onze winkel verlaat hebben wij hierop geen enkel vat meer en kunnen wij noch Bpost ingrijpen in het sorteer- of leverproces en dit voor minimaal 60 dagen na het verzenden van een pakket. Indien een pakket verloren gewaand wordt hebben wij het recht een wachttijd van 60 dagen te hanteren alvorens de bestelling opnieuw te verzenden of terug te betalen. Bestellingen kunnen in die tussentijd niet geannuleerd worden. Het recht op annulatie (zie boven) gaat pas in vanaf het moment van ontvangst. Melding van schade door de levering dienen binnen 24 uur van ontvangst van de levering bij de klant gemeld worden via email (info@nailsbylieze.be). Indien de melding later gebeurt, kunnen wij niet meer verantwoordelijk gesteld worden en kunnen wij geen compensatie voorzien.

 

Artikelen retourneren en ruilen (De wet van het herroepingsrecht bij een aankoop op afstand)

Indien je een artikel wenst terug te sturen om het te ruilen of indien je hebt besloten om het niet te houden, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen via email (info@nailsbylieze.be) en de goederen naar ons terug te sturen in hun originele verpakking en met een ongebroken verzegeling binnen de 14 kalenderdagen. Wanneer dit aangewezen is, ruilen we het artikel (de artikelen) of betalen we de kostprijs terug in de vorm van een tegoedbon of terugbetaling. Alle goederen moeten in nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, samen met een kopie van uw originele leveringsbon. De wet van het herroepingsrecht bij een aankoop op afstand geldt A) in zijn geheel niet voor professionele aankopen (B2B) en B) niet voor particulieren aankopen betreffende volgende items:

- Dienstenovereenkomsten (opleidingen waaronder ook de online trainingen)
- Producten die verkocht worden zonder verzegeling en dus om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden 

- Producten met verzegeling maar waarvan de verzegeling na levering is verbroken
- Goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen 

Indien je een artikel wenst te retourneren omdat het beschadigd is bij de levering, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen via email (info@nailsbylieze.be) met een beschrijving van de beschadiging, duidelijke foto's van de verpakking en doos en dit binnen maximaal 24 uur na ontvangst van je pakket. Indien de melding later gebeurt, kunnen wij niet meer verantwoordelijk gesteld worden en kunnen wij geen compensatie voorzien.

 

Garantie

Op alle producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantie duurt 6 maanden, te rekenen vanaf de datum van de aanvankelijke factuur (tenzij anders vermeld). Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.

 

Indien je een artikel wenst te retourneren omdat het beschadigd is bij de levering, gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen via email (info@nailsbylieze.be) met een beschrijving van de beschadiging, duidelijke foto's van de verpakking en doos en dit binnen maximaal 24 uur na ontvangst van je pakket. Indien de melding later gebeurt, kunnen wij niet meer verantwoordelijk gesteld worden en kunnen wij geen compensatie voorzien.

 

Reglementering inzake afstandsverkoop

Conform de reglementering inzake afstandsverkoop heb je het recht om binnen de 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na de leveringsdatum, elke bestelling te annuleren die je via de website hebt geplaatst, op voorwaarde dat de goederen ongebruikt zijn. Dit geldt A) in zijn geheel niet voor professionele aankopen (B2B) en B) niet voor particulieren aankopen betreffende volgende items:

- Dienstenovereenkomsten (opleidingen waaronder ook de online trainingen)

- Producten die verkocht worden zonder verzegeling en dus om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden

- Producten met verzegeling maar waarvan de verzegeling na levering is verbroken- Goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld i.v.m. hygiëne of die snel kunnen bederven of verouderen 

 

Overmacht

We zijn niet verantwoordelijk voor de niet-nakoming van onze verplichtingen indien dit het gevolg is van, of wordt veroorzaakt door arbeidsgeschillen of eender welke andere omstandigheden die redelijkerwijs buiten de controle van de onderneming vallen, zoals gevallen van overmacht, oproer en onlusten, overstroming, brand, staking, lock-out, problemen om vervoer te vinden en de uitvaardiging van wetten. Indien het wegens dergelijke omstandigheden voor de onderneming onmogelijk wordt om de bestelde artikelen binnen een redelijke tijdspanne geheel of gedeeltelijk te leveren, wordt de aansprakelijkheid van de klant beperkt tot de waarde van de reeds geleverde artikelen, vermeerderd met eender welke bijbehorende leveringskosten.

 

Wij zijn niet verantwoordelijk noch kunnen wij nadien verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen in pakketten door Bpost of elke andere koerier. Éénmaal een pakket onze winkel verlaat hebben wij hierop geen enkel vat meer en kunnen wij noch Bpost ingrijpen in het sorteer- of leverproces en dit voor minimaal 60 dagen na het verzenden van een pakket. Indien een pakket verloren gewaand wordt hebben wij het recht een wachttijd van 60 dagen te hanteren alvorens de bestelling opnieuw te verzenden of terug te betalen.

Bestellingen kunnen in die tussentijd niet geannuleerd worden. Het recht op annulatie (zie boven) gaat pas in vanaf het moment van ontvangst.

 

Inhoud

Alle informatie die op onze website(s) opgenomen is of die op eender welk gedrukt materiaal van de onderneming te lezen is, wordt niet als dwingend beschouwd of als beste praktijk erkend. Zij dient slechts te worden beschouwd als nuttig bijkomend advies naast andere erkende praktijkrichtlijnen. Alle informatie op onze website wordt regelmatig geüpdatet.

 

Prijzen en drukfouten

Wij controleren de prijzen en specificaties naar best vermogen. Hoewel we alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat ze correct zijn, aanvaarden we geen verantwoordelijkheid voor fouten en weglatingen. We behouden ons het recht voor om onze prijzen en specificaties zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

 

Eigendom van goederen

Alle aan de klant geleverde artikelen blijven eigendom van Nails By Lieze tot de betaling van alle verschuldigde bedragen voor de betreffende artikelen door ons is ontvangen.

 

Vragen of klachten

Alle vragen, klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar ons via info@nailsbylieze.be. We stellen alles in het werk om je klacht binnen de 5 werkdagen na ontvangst te behandelen. Indien we je klacht niet onmiddellijk kunnen oplossen, delen we je de vermoedelijke termijn mee. We houden je op de hoogte van elk onderzoek.

 

Contactgegevens

Nails By Lieze
Sint-Maartenplein 21/a
3500 Hasselt
België

0747.597.806

 

    Auteursrecht en kopierecht

    De inhoud van deze website en andere publicaties van Nails By Lieze zijn eigendom of staan onder licentie van Nails By Lieze of worden gebruikt met de toestemming van de eigenaar. Reproductie is ten strengste verboden, tenzij met toestemming.